-
15 D’abr. 17finalizatLes goûts réunis amb Guillermo Turina i Eva del Campo
Guillermo Turina, violonchelo barroco
Va començar els seus estudis de violoncel a l’edat de tres anys amb la professora Arantza López seguint el mètode Suzuki. Va continuar la seva preparació amb María de Macedo i amb Miguel Jiménez, fins que va ingressar al Conservatorio Superior de Música de Aragón, on va realitzar el grau superior de música, en l’especialitat de violoncel, rebent classes d’Àngel Luis Quintana, Maite García i David Apellániz. També va realitzar cursos de perfeccionament musical amb Jaap ter Linden, Anner Bylsma i Pieter Wispelwey.
Un cop finalitzats els seus estudis superiors, va realitzar el Màster en Interpretación Orquestal en la Fundación Barenboim-Said de Sevilla i la diplomatura de la Formation Supérieure au métier de l’orchestre classique et romantique en Saintes, sota la tutela de Hillary Metzger i Christophe Coin. Va ampliar la seva formació a l’Escola Superior de Música de Catalunya, en l’especialitat de violoncel històric, amb Bruno Cocset, Emmanuel Balssa, Andrew Ackerman i Emilio Moreno, finalitzant els seus estudis amb les més altes qualificacions. Ha realitzat el Màster en Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Al llarg de la seva carrera ha estat violoncel principal d’orquestres com la Joven Orquesta Nacional de España, la Jeune Orchestre Atlantique, la Nederlandse Orkest Ensemble Academie o la European Union Baroque Orchestra, treballant amb mestres com Philippe Herreweghe, Marc Minkowski, Jordi Savall, RachelPodger o Lars Ulrik Mortensen. Col·labora habitualment amb agrupacions nacionals i internacionals com Sphera Antiqva, Regina Ibérica, Ensemble Nereydas, Temperamento, Ímpetus, Os Músicos do Tejo o Vespres d’Arnadí. La seva activitat com a solista l’ha portat a tocar tant en recitals de violoncel solo com en concerts amb orquestra en diverses sales de concert d’Espanya, França, Bèlgica, Luxemburg i Alemanya. És membre fundador de la agrupació Academia de las Luces i membre dels grups ATRIUM ensemble, La Tempestad i Paperkite.
D’altra banda, la seva tasca musicològica pot ser apreciada en dos publicacions recents: l’edició crítica i estudi dels mètodes de violoncel escrits a Espanya a finals del segle XVIII, a la editorial anglesa SEPTENARY editions, i el llibre La música sobre els germans Duport publicat al catàleg de l’Editorial Arpegio de Sant Cugat. El setembre de 2016 ha publicat amb el segell holandès COBRA records el CD Francesco Supriani: Principles to learn to play the cello juntament amb la soprano Eugenia Boix i la clavecinista Tomoko Matsuoka.
Eva del Campo, clavecí
Neix a Barcelona. Després d’haver finalitzat la seva formació pianística inicia els seus estudis de clavicèmbal amb Jordi Reguant i MarjuVatsel a diferents conservatoris del territori català. Més tard, es gradua al Departament de Musique Ancienne del CNR de Toulouse (França) amb Yasuko Bouvard i François Saint-Yves (sota continuament). Es gradua també en el Grau Superior de Clavecí amb Béatrice Martin a l’Escola Superior de Música de Catalunya. Complementa la seva formació realitzant nombrosos cursos i masterclass a Itàlia , França i Espanya amb Enrico Baiano, Kenneth Weiss, Maggie Cole, Anne Catherine Vinay i Rinaldo Alessandrini.
Ha actuat a diferents festivals tant a la Península com a Europa (Itàlia, França, Albània, entre altres), Festival de Música Antigua “Castillo de Aracena” (Huelva), Ciclo de Música Antigua-Caja San Fernando (Sevilla-Càdiz), Auditori de Barcelona, Palau de la Música, Festival de Música Antigua “Eloy Zapico” (Astúries), Red de Joventuts musicals de Catalunya, Auditori Pau Casals, amb diferents formacions camerístiques com Caldara Ensemble, Ensemble Continium, Spiritus et Alme, forma duo estable amb la violagambista francesa Anne Gaurier.
És requerida com a continuista en diferents orquestres, entre elles, Orquestra Històrica “Academia 1750” (Festival de Torroella de Montgrí), Orquestra Barroca de Barcelona i altres com l’Orquestra de Cambra Catalana, Orquesta Sinfònica del Principado de Asturias, realitzant nombrosos concerts amb directors como Enrico Onofri, Ottavio Dantone, Alfredo Bernardini, Gilles Colliard, Paul Woodwin, Massimo Spadano i gravant diferents CD, destacant entre ells un CD com solista per a Columna Música amb la orquestra Girona XXI dirigida per Manuel Valdivieso. També, recentment, ha gravat pel prestigiós segell discogràfic Harmonia Mundi, les Quatre Estacions de Vivaldi amb l’OBB i Gilles Colliard com a violí solista.
Actualment és professora de clavecí als Conservatoris Profesionals de Música de Badalona i Granollers (Barcelona).

