-
04 D’oct. 25finalizatL'amor de Verdi i del verisme · obstacles d'estimar lliurement | Saturday Classics
Més enllà del seu espectacular fons de pintura figurativa contemporània, el Museu Europeu d’Art Modern (MEAM) organitza una àmplia varietat d’activitats i iniciatives. Una d’aquestes és el cicle de música clàssica, que té lloc cada dissabte a la tarda.
En aquesta ocasió comptarem amb els artistes:
- Joan Garcia Gomà, baríton.
- Josep Buforn Galan, piano.
- Laia Cladellas Llargués, soprano.
OBRAS DE: Bizet, Verdi, Mascagni i Leoncavallo
PROGRAMA:
“Intermezzo de Carmen” (Carmen de G. Bizet)
“Pura si come un angelo” La Traviata (Teatro La Fenice de Venècia, 1853) de G. Verdi
“Intermezzo de Cavalleria Rusticana (Cavalleria Rusticana de P. Mascagni)
“Nedda! Silvio!” Pagliacci (Teatro dal Verme de Milà, 1892) de R. Leoncavallo
DESCRIPCIÓ:
A vegades algun fet o alguna persona impedeixen que dos éssers enamorats s’estimin lliurement. Violetta no pot estar amb Alfredo perquè Germont li demana que el deixi, argumentant que pertanyen a classes socials diferents (la seva filla no es podrà casar amb el seu promès si la família d’ell sap que el seu germà està amb Violetta, una antiga cortesana).
Nedda no pot estimar lliurement Silvio perquè està casada. A través de Verdi, amb certs aires romàntics de la coneguda Traviata, i endinsant-nos en l’evident verisme de Leoncavallo a Pagliacci, s’experimentaran, a través de la seva música, les emocions desencadenades pels obstacles trobats en el fet d’estimar.
Laia Cladellas Llargués, soprano
Nascuda a Sabadell, el passat mes de juliol va rebre un premi dels “Amics de l’Òpera de Sabadell” que li permetrà participar com a solista en una producció de la “Fundació Òpera Catalunya” a la temporada 2024-25. Ha interpretat el rol de Musetta a La Bohème al Palau de la Música Catalana. Ha intervingut al festival “Life Victoria 2020-21” de Barcelona, com a Life New Artist, interpretant els Lieder Lieder eines fahrenden Gesellen de G. Mahler.
Ha estat guardonada amb el premi “Amics de l’Òpera de Lleida” a l’edició de 2018 del “Concurs de Cant Germans Pla” de Balaguer. Ha obtingut diversos premis al Concurs Internacional de Cant d’Elda i al Concurs Internacional de Cant de Sant Cugat. Col·labora amb els Amics de l’Òpera de Sabadell i amb la Fundació Jaume Aragall.
Ha debutat com a ‘Margot’ a la sarsuela Molinos de viento, dirigida per Carme Bigorra (Amics de la Sarsuela de Gràcia). Ha interpretat la ‘Comtessa d’Almaviva’ i ‘Fiordiligi’ en produccions pròpies del Conservatori del Liceu (Fígaro, envíame un whatsapp, dirigida per Rafel Duran).
Ha ofert recitals en diverses sales: Auditori Enric Granados de Lleida, Auditori Sant Cugat, ADDA d’Alacant, Teatre Principal de Sabadell i Wiener Saal de Viena. És graduada en cant pel Conservatori Superior de Música del Liceu i també s’ha format al Mozarteum de Salzburg. Actualment compagina la seva tasca interpretativa amb la docència a la Universitat de Barcelona (secció de música de la Facultat d’Educació) i a l’Escola de Música Creu Alta, Centre Autoritzat de Grau Professional de Sabadell.
Joan Garcia Gomà, baríton
Es va iniciar musicalment a l’Escolania-Coral de Sant Agustí de Sabadell. Posteriorment, al Barcelona Opera Studio, Amics Òpera Sabadell i Acadèmia Savall.
Ha rebut classes de cant de Montserrat Caballé, Jaume Aragall, Isabel Penagos, Carlos Chausson, Fiorenza Cedolins, Raquel Pierotti, Francesca Roig, Roberto Accurso i María Gallego, entre d’altres. Ha treballat amb els repertoristes Mark Hastings, Manel Morante, Ricardo Estrada i Josep Buforn.
Ha interpretat els rols operístics de Papageno (La flauta màgica), Sulpice (La filla del regiment), Giorgio Germont (La traviata), Belcore (L’elisir d’amore), Silvio (I Pagliacci).
En sarsuela ha interpretat els rols principals de La leyenda del beso, La del manojo de rosas, La del soto del parral, Katiuska, Canción de amor y de guerra i La legión de honor.
Pel que fa a oratori i cantates: El Messies de Händel, Carmina Burana d’Orff, Oratori de Nadal de Saint-Saëns, Petita missa solemne de Rossini, Rèquiem de Fauré. Ha treballat amb La Fura dels Baus i Comediants.
Guardonat amb el 3r premi al Concurs Mirabent Magrans 2012 i el 3r premi masculí al Concurs de Cant de Logronyo 2011, va ser un dels guanyadors del XIV Concurs Mirna Lacambra 2010. Ha cantat al Gran Teatre del Liceu, Palau de la Música Catalana, Maestranza de Sevilla, Teatre Arriaga de Bilbao i Teatre Principal de Maó.
Josep Buforn Galan, piano
Nascut a Barcelona, és deixeble de la pianista Maria Jesús Crespo, rebent també consells de Peter Bithell, Luiz de Moura, Muñeca Drath i Muñeca Svetlanova. Es va graduar al Conservatori Superior Municipal de Barcelona amb Premi d’Honor.
Té una àmplia experiència com a pianista repertorista, acompanyant i en música de cambra. Ha estat pianista acompanyant de l’Orfeó Català i del Cor del Gran Teatre del Liceu. Col·labora en concursos internacionals com el Concurs Viñas i en festivals com el de Peralada.
Actualment centra la seva activitat a acompanyar recitals i concerts de música de cambra. Ha estat convidat a tocar al prestigiós Carnegie Hall de Nova York, juntament amb la flautista Elisabet Franch, amb motiu de la gravació del seu primer CD Gipsy Airs, amb gran èxit de públic i crítica.
Facebook
https://www.facebook.com/laia.cladellas
https://www.facebook.com/JoanGarciaGomaBariton
Instagram
laia_cladellas_soprano
joan2gs
PREGUNTES FREQÜENTS (FAQS):
-
Totes les entrades inclouen accés tant a les exposicions com al concert.
-
Si les entrades estan exhaurides a la web, es poden adquirir a la taquilla del museu segons disponibilitat d’aforament. En aquest cas, es recomana reservar amb antelació trucant al 933195693 o enviant un correu a taquillas@meam.es
-
Les localitats s’assignen per ordre de reserva. No es podrà fer cap canvi un cop assignats els seients.
-
L’accés a la sala del concert serà entre les 17.50 i les 18.00. Un cop iniciat el concert, no es permetrà l’entrada.
-
L’exposició es pot visitar abans o després del concert. Tingueu en compte que el museu tanca a les 20.00.
-
El recorregut per les exposicions té una durada aproximada de 45 minuts.
-
N’hi ha prou amb mostrar l’entrada o la reserva al mòbil; no cal imprimir-la.
-
El museu es reserva el dret d’anul·lar la reserva no pagada 5 minuts abans de l’inici del concert. Per això, es recomana arribar a taquilla 30 minuts abans.
-
En el cas d’entrades comprades anticipadament: a partir de les 18.00 no es podrà demanar cap reemborsament. Si l’usuari no ha comunicat abans del concert que arribarà tard o que no podrà assistir-hi, l’entrada podrà ser assignada a un altre visitant a partir de les 18.05.

