-
30 De Set. 23finalizat
América de norte a sur | SATURDAY CLASSICS
Més enllà del seu espectacular fons de pintura figurativa contemporània, el Museu Europeu d’Art Modern (MEAM) programa un gran nombre d’activitats i iniciatives. Una d’elles és el cicle de música clàssica que programa cada dissabte a la tarda.
En aquesta ocasió comptarem amb l'artista:
- Miguel Angel Dionis i Eugènia Gassull, Piano a quatre mans
Un concert que parla des de la música de la importància de la immigració. De la fusió de les cultures i de l'enriquiment dels pobles per l'aportació dels uns als altres. Els compositors d'aquesta nit són el resultat de tot aquest gresol.
Gershwin i Bernstein són fills de jueus ucraïnesos traslladats als EUA I Piazzola fill d'italià que al seu torn van anar a viure als EUA.George Gershwin va ser el primer a fer sentir una veu inequívocament autòctona, encara que capaç, al mateix temps, de conquistar l'èxit fora de les fronteres de la seva pàtria. I ho va fer a través d'unes obres en què hàbilment se sintetitzaven elements procedents del jazz, i de la tradició clàssica barrejat amb altres sons dels seus orígens i dels afroamericans que li van permetre destacar per igual en camps tan dispars com el de la música simfònica i la popular. Els grans referents de Gershwin en aquells primers anys van ser Irving Berlín i Jerome Kern, reis del Broadway de l'època gràcies a les seves cançons i les seves comèdies musicals.El desig de triomfar com a compositor a les sales de concert, encara que latent llavors, no prendria forma fins a anys més tard amb la Rapsody in blue. El "blue", que és, com se sap, típica expressió americana que indica tristesa, nostàlgia o melancolia, sentiment característic que s'infiltra en la sorollosa jovialitat, va donar lloc a un ritme en el qual es va inspirar Gershwin quan va voler expressar la vida intensa i tumultuosa de les metròpolis.
Bernstein va ser un entusiasta defensor i divulgador de la nova música estatunidenca: autors com Aaron Copland, Charles Ives i George Gershwin van formar part dels seus programes de concert fins a la seva mort. Fidel reflex de les seves variades aficions i gustos, que en música s'estenien des del classicisme fins al jazz, l'estil del Bernstein compositor es distingeix pel seu eclecticisme. La seva obra més coneguda West Side Story la va compondre per a un musical a Broadway, del qual Després es faria una pel·lícula i després vindrien arranjaments orquestrals i pianístics per a les sales de concerts. Música composta amb la fusió de ritmes de jazz, de música Llatina (Mambo, cha cha Chá, ritmes porto-riquenys i amb lletres com la d'Amèrica en la qual es reflecteix les esperances i frustracions d'una generació jove d'immigrants que no es veu acceptada o Somewhere, denúncia la cerca constant de “un lloc ‘’trobarem una nova manera de viure, trobarem una nova manera d'oblidar...
Piazzola Nascut a l'Argentina . Va fer innovacions en el tango pel que fa a ritme i harmonia, va ser molt criticat pels tangueros de la vella escola, conservadors quant a ritme, melodia i orquestració, Piazzola era el resultat dels seus orígens argentins en contacte amb altres cultures que van fer enriquir la seva música i fer-la diferent. Radicat a Brooklyn, Nova York - des dels seus 3 anys, amb la seva família, el viure en un barri d'immigrants i la seva facilitat per a relacionar-se va generar una singular interrelació cultural reflectida en la seva música. Piazzolla va trencar un paradigma musical, va fer una mescla molt intel·ligent entre el tango, el jazz i la música clàssica contemporània.
PROGRAMA:
- Preludes G. GERSHWIN
I Allegro ben ritmato e deciso
II Andante con moto e poco rubato
III Allegro ben ritmato e deciso
- Rhapsody in blue G. GERSHWIN
- West Side Story L. BERNSTEIN
America
Cool
I Feel Pretty
Maria
One Hand, One Heart
Something’s Coming
Somewhere
Tonight
- Tres piezas A. PIAZZOLLA
Invierno porteño
Oblión
Libertango
FAQS
- Totes les entrades inclouen accés a les exposicions i al concert.
- Si ja no hi ha entrades disponibles en la web, poden adquirir-se en la taquilla del museu depenent de la disponibilitat de l'aforament. En aquest cas, és preferible reservar amb antelació mitjançant trucada telefònica al 933195693 o enviant un email a taquillas@meam.es
- Les localitats tenen un número assignat segons l'ordre de les reserves. No serà possible fer cap canvi de localització una vegada assignats els seients.
- L'accés a la sala del concert es realitzarà de 17.50 a 18.00. Una vegada iniciat el concert no es podrà accedir a la sala.
- L'exposició es pot visitar tant abans com després del concert, tenint en compte que l'horari de tancament del museu és a les 20.00.
- El recorregut a les exposicions té una durada aproximada de 45 minuts.
- Serà suficient amb tenir el bo o reserva en el mòbil i no imprimir-lo.
- El museu es reserva el dret d'anul·lar la reserva no pagada 5 minuts abans d'iniciar el concert. Per això, recomanem presentar-se a taquilles amb una antelació de 30 minuts.
- En el cas de les entrades comprades amb antelació: passades les 18:00 h no serà possible optar a un reemborsament. Si l'usuari de les entrades no ha comunicat, abans del concert, la demora o impossibilitat d'assitencia: aquestes podrán ser assignades a un altre usuari a partir de les 18:05h.